30 Kasım 2019 Cumartesi

Aman bu nasıl Stajyer!

>giriş<

Koşuşturma telaşı.

''eee kim nerde staj bulmuş??'' diye fısıldaşmaya başladı herkes. Herkes ne çok meraklı. Kendisi bulup karşısındaki bulamayınca içten içe sevinenler, kendisi bulamayıp karşısındaki kişi bulunca içten içe kin besleyenler. Garip şu üniversitedeki arkadaşlıklar. Zaten bir türlü çözememiştim ilişkileri.
Son dakika golü attı üniversite. Neymiş herkes zorunlu staj yapacakmış. yapamayan bir sonraki seneye kalıyormuş da falan filan. O kadar staj yaptın hayatın boyunca bir uzun dönem daha sana koymaz ya LaLa dedim. Bulursun yine bir yer iyice pekiştirirsin işte daha ne.
Zaten kimse karar verememiş hangi departmanda çalışacağını, hedefleri yok. Sen biliyorsun ya. Kafana koydun ya o sana yeter dedim..


Okulun bize göre son günüydü. En çok üzülenler yurtlarda kalıp ayrılacak olanlardı. Memleketine staj yapmaya gidecekti insanlar. Ama okulun bitmesine yarım dönem vardı. ee mezuniyete de daha çok vardı kim öle kim kala.. vedalaştık herkesle. dediğim gibi yurtta kalıp ayrılacak olanlar salya sümük. Etkilenmemek için zor tuttum kendimi. iyi ki o kadar yakın dostluklar arkadaşlıklar kurmamışım dedim. tebrik ettim yine kendimi. kafam dik bir şekilde son dersime girdim ve son tatilimi yapıp staj zamanımı beklemeye başladım.

Saçlarımı ilk defa boyatarak sarışın kız oluverdim. çok zorlandım ilk zamanlar ama alıştım. oh dedim yeni iş yeni mutluluk gelsin bakalım staj bildiği kadar dedim.....

Ne garipti insanın son sömestr tatili olması. Biliyorsun okulun bitiyor yavaştan iş hayatın başlıyor. hafif depresyondasın gibi ama azıcık içten içe mutlusun da. O kadar yıl okuduk kendimizi geliştirdik haydi bakalım abbas yolcu dedik. .

***
stajyer ile ilgili görsel sonucuAman efendim. Stajım çok bilindik süpper bir yerdi. Ama gelin görün ki odaya bir girdiğimde ilk gözüme çarpan üzerinde takvim olan beyaz örtülü bir değişik masa oluyor. Aman dedim LaLa saçmalama tabi ki senin değildir dedim. Aslında bildiğin ama bildiğin tam stajyer masası!!
Yaşadığım hayal kırıklığını yüzümde görmeniz lazım. 6 kişilik ekip bana bu minnak yarım yamalak tezgahtan masayı masa diye önüme koymuşlar ''benim masam nerde..'' demeye kalmadan '' gel bak masanı ayarladık zar zor hatta bunu bile zor ayarladık'' dediklerini yani buna da şükretmem için ellerinden geleni yaptıklarını utanmasa ballandıra ballandıra anlatacak.(örtüsü perde. şaka değil gerçek)

Masama gittim. Bir üstüme baktım bir masaya, bir üstüme bir masaya, bir üstüme bir masaya.. O kadar kurumsal giymişim bana yakıştırdıkları masa gerçekten bu muydu!!? ve koltuk. bildiğin misafir koltuğu. Hevesimin bir balon gibi söndüğünü hissettim o anda. pufff dedi içimdeki. Ne hayalim vardı o lüksümsü masalarda..
ve ben o gün koca hayal kırıklığımla bütün gün kara kara düşünüp arkadaşlarımın storyleriyle stajyer keeyyfs adlı resimlerini incelemeye başladım.

Sonraları minnak masama kocaman bilgisayar gelerek daha da küçüldü , dosyaları koyamadım düzgün not alamadım ilerleyen zamanlarda sağ bileğim de ağrılar oluşup yer yapacaktı zemin aşırı sert olduğu için. ve bu onların umurlarında olmayacaktı ben orda acılar içinde sağ bileğimle iş yaparken. Her gelen insan acıyarak bir masama bir de masama bakıyorlardı. '' sana bu masayı mı layık gördüler gerçekten'' dediklerinde ve her defasında insanlara hüzünlenerek bakmaktan kendimi alamıyordum. Gel zaman git zaman o masayla çok güzel diyalogumuz oldu 3 ayda alışmaya başladım sağ bileğimin bile acısını hissetmiyordum o derece birbirimize güzel alıştık. Stajdan ayrılırken zaten hüzünlenerek kendisiyle vedalaşmam veda sahnelerini aratmayacak nitelikteydi. O derece bir bağdı aramızdaki :)

İnsanlar iyi ama birkaçı hariç. Yöneticimin laf sokmaları servise 5 dk kala kendisinin yapmayı unuttuğu işleri son dk bana kitlemesi, servisi kaçırıcam dedikten sonra '' tamam bırak git hadi'' kelimesinin bir küfür gibi ağzından çıkması.. iyi akşamlar derken kimsenin bana dönüp iyi akşamlar dememesi.. dayan LaLa stajın bitmesine az kaldı deyişim ve benim hıçkırıklarla tüm yol boyunca ağlamam. O kadar işlerini yapıyorsun tüm gün neredeyse kendileri hiçbir şey yapmıyorlar öğrendim düzgün yapıyorum diye her işi bana kitlemeleri.. neden yaranamıyorum ki ? diye sürekli içten içe söylendim.Hasta olup 1 günlük rapor aldığımda bile birlikte çalıştığım sarışın kadın bana tavır alarak buradaki işlerin hastalıktan daha önemli olduğunu söyleyecek kadar kötü bir o kadar da bencildi.

 Sonradan ki hepsi teker teker işten çıktı. sevmediğin, yapamadığın işi başkalarına yüklemekten vazgeç..bu stajyer olsa bile.. öğrenmeye istekli olsa bile.. Meğerse adamlar işlerini yapmayı sevmiyorlarmış..

Oradan kalan tek hatıram sağ bileğe yer eden ağrım! Zaman zaman hala ağrısını hissederim. Eski anıları yad eder o küçük beyaz naif masamı özlerim..

Ama hiçbir zaman bunları eksi olarak düşünmedim hepsi bana iyi ve kötü o kadar şey kazandırdı ki elim dolu dolu döndüm bugünlere.. Şimdi o yöneticim beni tebrik ediyor, o aptal sarışın şirketime başvuru yapıyor. Çok beklersin diyorum .. çok beklersin..

Neyse ben bu stajdan önce güzel bir Kapadokya aşk esintisini anlatacaktım aslında. bir sonraki yazıya kaldı:)
Bay Z, Bay W, mezuniyet ve Bay O gelecek..

Hadi okuman için sabırsızlanıyorum :)






17 yorum:

  1. Of bu stajlarda en çok zorlayan işlerini sevmeyen üstler olmuyor mu çıldırıyorum. Sonra gelip neden bu bölümü seçtin ki sen falan diye ahkam kesmişlerdi bana da. Sen sevmiyorsun diye ben de mi sevmmeyeceğim arkadaşım diyemedim ah diyemedim. İşimizi yaptığımız halde aldığımız o küfür gibi geri dönüşlerden beziyoruz. Belki bezdiğimizin farkındalar ama umrunda mı stajyer sonuçta. Yine nefret mi kustum ben? :D Staj günlerim aklıma geldi dolmuşum. Ağladığım günleri çok iyi hatırlıyorum. Umarım ben de sizin gibi bunların bana çok şey kattığını düşünürüm ilerde 🙏☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle bir hale geldiler ki eski kuşak yeni kuşağı anlamakta acayip zorlanıyor:)
      sonra stajyerler hep eziliyor:)
      olayın sıcaklığıyla hep kötü düşünüyorsun ama olumsuz bakarak kendine zarar vermek yerine olayın iyi yönünü yakalayıp ders çıkarıyor ve bir daha ki çalışma hayatına buna göre adımlar atıyorsun:)

      Sil
  2. Stajı okuduğun yerde yapmak daha iyi aslında memleketine dönmeden yani. Stajerler de sevilmez ilk iş gününde. Bu arada üniversitede arkadaşlık otogara kadardır. Bir iki tane edinirsen şanslı say kendini :) yeni yazını bekliyor olacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet iyidir tabii ama sanırım memleketlerinde bulurlarsa iş içinde kalıcı olacağını düşünüyorlardır:)
      sanırım hepsiyle bağım koptuğum için şanslı sayamıyorum şuan kendimi:))
      :))

      Sil
  3. Stajdan memnun olan ve olmayanlar 50-50 sanırım. Hayal kırıklığına üzüldüm ama çok komik anlatmışsın :)
    Sonradan gülümseyerek hatırlanıyor böyle şeyler.
    Kapadokya aşk esintisini bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy valla 50si memnunsa yine iyii:)
      geriye dönüp baktığında iyi ki hemen geçip gitmiş diyorsun:)
      çok heycanlı kapadokya dimii:))

      Sil
  4. ha haaa sonunda intikam gibi olduuu. masa filan üzer gibi olsa da insanlar da bencil olsa da iyi sabretmişsin ve baak o günlerin olumlu sonucu olmuş ne güzel oh :) ha haa stajdan önce aşk ve diğerleri pekiiiii :) bir zamanlar ummadığı masası olan ama gururlu bi stajyer vardııı hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla misss gibi intikam oldu deeeep!
      sabreden LaLa muradına erdii:)
      aşkk ve diğerleri gelecek hafta reklamlardan sonraa:)

      Sil
  5. eğlenceli staj hiç duymadım. staj dedikleri, fotokopi makinesiyle ilişki yaşamak ülkemizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet o da bir tabu şeklinde kaldı ama artık bunlar fotokopinin ötesindee:)

      Sil
  6. İş hayatıma şöyle bir baktım da ne cenderedelerden geçmişim.Hele taşrada sağlıkçı olup imkansızlıklarla çalışmak çok zordu.Tabi bunlar da bizi olgunlaştırdı öyle değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle, zorluklara gögüs gere gere bugünlere gelindi:)

      Sil
  7. İnsan yaşadıklarıyla iyi veya kötü bir şeyler kazanıyor kesinlikle. Sanırım staj dönemlerinde iyi kötü bir anıya sahip insanlar. Yazını okuyunca öğrencilik zamanımda yaptığım stajlarda yaşadıklarım gözlerimin önünde canlandı. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonra böyle gülümseyerek anımsıyorsun dimi:)

      Sil
  8. Sonu tam film sahnesi gibi olmuş, sarışın kendi kaybetti:)
    İşini severek yapmak ayrı bir güzellik ama dediğiniz gibi birçok yerde bu suistimal ediliyor, hayatta başarılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaybetti de kaybettii:)
      çok teşekkürler

      Sil

Haydi Bakalım