6 Aralık 2014 Cumartesi

5 Aralık Dünya Gönüllüler Günü

TEGV (Türk Gönüllüleri Eğitim Vakfı)'in varlığından önceden haberim yoktu. Keşke olsaydı da boşa geçen 2 yılımın bir kısmını burada geçirseymişim diyorum.

Bundan arkadaşımın aracılığıyla haberim olmuştu ve ben de gitmek, katılmak için sabırsızlanmıştım. Hatta arkadaşımın başvuru haberini beklemeden kendim internetten başvuruyu yapıp hemen göndermiştim:) Başvurum kabul olmuş, ilk vakıf toplantısına katılmıştım. Sonra temel gönüllü eğitimlerine. Ortam o kadar güzel, sıcak ve samimiydi ki anlatamam. Hem yeni insanlarla tanışıyorsun hem de oraya katkı sunacagın için mutlu oluyorsun. Kendini, yapabileceklerini, neleri yapamayacağını ölçüp tartıyorsun.
Sıra gelmişti çocuklara hangi etkinliği vereceğime.
Etkinlikler şunlardı: Yurttaş Katılımcıyız, Drama Atölyesi, Düşler Atölyesi, Tofaş Basketbol Gönüllüleri, Genç Formalar, Okuyorum Oynuyorum,Düşünebilen Çocuklar,Kariyer Yolculuğuma Başlıyorum, Matematik, Fen ve Ben, Araştırma Atölyesi,Birikim,Oyunlarla Spor, Bilgi Benim İşim ve Sağlığı Geliştirme
Kendime yakın olanlarını seçmiştim. Boş gününü, saatini , kaç etkinlik verebileceğini sen belirliyorsun. Çünkü gönüllük esasıyla yapılıyor ve hiç bir zorunluluk yok. Tek bir günümü belirlemiştim hem açıktan hem de örgün de okuduğum için zorlanırım diye düşünmüştüm.
Seçtiklerimden birinin etkinliği verildi bana. 2 gün bunun eğimini aldım, bu etkinliğe gönüllü adaylarla birlikte. 
Eğimi tamamladıktan sonra ki hafta çocuklarla buluşacaktım bunun için oldukça heyecanlıydım. O hafta 2. sınıftan bir grup gelmişti ikiye bölmek zorunda kaldık kalabalık oldukları için. Bir kısmını başka etkinliğe gönderdik :)
Çocukların gözlerinin içine bakarken hepsinde ayrı bir ışık vardı. Hepsi saf, temiz.. Ve kocaman kalpleri var..  
Onlarında heyecanlı olduklarını görebiliyordum, yeni bir yerdeler ve gönüllü bir ablası var. Fakat kendimizi gönüllü abla, abi olarak tanıtmamıza rağmen öğretmenim öğretmenim diye seslenmeleri o kadar güzel bir duygu ki.. Tabi bizler sevgili öğretmenlerimizin yerini öyle hemen alamayız o apayrı bir şey :) Ama o duygu çok güzel..
Etkinliğimizde kitap okuyoruz, canlandırmalar yapıyoruz.. Keyifli ve çok eğlenceli geçiyor. Her haftayı iple çekiyorum ki onlar da öyleymiş :) Öğretmenleri '' her hafta buraya gelmek için çok sabırsızlanıyorlar, güzel vakit geçirdiklerini söylüyorlar ''diyor :) 
2 hafta boyunca gidememiştim sınavlarım yüzünden. Geçen hafta gittiğimde hepsi koşup sarıldılar senin sınavların varmış ondan gelmemişsin bize öyle dediler, biz seni özledik ..  Çok duygulanmıştım. Onların o koşup sarılmaları seni sevdiklerini, özlediklerini belli etmeleri müthiş bir şey.

Ve dün 5 Aralık Dünya Gönüllüler Günüydü. Bu ortamda bulunmaktan son derece mutluyum. Eğitim parkına girince bütün derdimi, tasamı unutuyorum. Onlarla buluşmak için can atıyorum. Dün çeşitli etkinlikler düzenledik gönüllülerce. Yemeğimizi yedik, eğlenceye gittik, pastamızı kestik.

İsterseniz buraya Destek Gönüllüsü, Eğitmen Gönüllüsü veya başka alanlarda da onlara gönüllü olabilirsiniz. Onların size o kadar ihtiyacı var ki..

Seni de gönüllü olmaya davet ediyorum. 
BİR ÇOCUK DEĞİŞİR, TÜRKİYE DEĞİŞİR.

6 yorum:

  1. Buna bayıldım bende heves ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni de aramızda görmekten mutlulukk duyarızzz :)

      Sil
  2. Ne güzel bir yazı, ne önemli bir yazı, ne anlamlı bir yazı...

    YanıtlaSil
  3. Bİ dönem ben de çalıştım .Önemli bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil

Haydi Bakalım